Přelet České republiky od Chebu k Hodonínu
únor 2011

Že by nastal pro přelet republiky ten správný čas? Dny jsou dostatečně dlouhé, proto se Walkerjet tým rozhodl opakovat podzimní neúspěšný pokus. Předpověď počasí vypadala velice slibně. Přestože únor, počasí jarní – teploty kolem 8 stupňů.

Start jsme naplánovali nedaleko Chebu při východu slunce. Podmínky přeletu byly stejné jako na podzim, bez cizí pomoci a doprovodu přeletět z Chebu od hranice s Německem do Hodonína na hranici se Slovenskem. Start v 7.30 h za krásného chladného rána byl bez problémů. Vyrážíme směrem na Plzeň. Přelétáváme Mariánské Lázně, přehradu Hracholusky a míříme dál na východ. Měli jsme štěstí , že nebyly ranní mlhy, nebo jen místy, které však minimálně ohrozily náš přelet. Vítr svými 3 m/s do zad nám přeje.

Po dvou a půl hodinách letu jsem přeletěli Plzeň, Brdy a bylo nutné se pomalu poohlédnout po tankování. Ideální se zdála benzínka v Rožmitále pod Třemšínem. Tam jsme bez větších problémů přistáli nedaleko stojanů a došli s krosnami na zádech dotankovat. Času bylo málo, rychle tankujeme, rovnou zase na start, neztrácet čas. Máme za sebou jen 120 km a cesta je ještě dlouhá. Start z neveliké podmáčené a krtky upravené loučky vedle benzínky se celkem vydařil. Všichni na první pokus. Nabíráme směr Orlická přehrada, Tábor a dále Vysočina. Tábor nakonec neuvidíme, je v mlze, proto musíme letět severněji. Slunce už pěkně prohřálo tmavé plochy, a tak začíná zatím příjemná termika. Vítr stále v zádech.

Na Vysočině je nutné přeletět několik hřebenů a včas najít tankování. Těsně před Telčem na úrovni Jihlavy jsme překonali poslední větší hřeben s vysílačem a našli tankování na okraji Telče. V této oblasti se to benzínkami moc nehemží, proto je nutné přistát zde, přestože plocha je neveliká a svými dispozicemi slibuje obtížnější start. Vše celkem vychází dle plánu, do cíle nám chybí 130 km. Po natankování a naštěstí bezproblémovém startu vyrážíme na poslední část naší poutě. Jsme už dost unavení, navíc funguje slušně termika, takže je třeba víc pilotovat. To nás ale neodradí přelet dokončit.

Krajina se opět změnila, je poznat, že jsme na jižní Moravě. Díky vynikající dohlednosti je vidět mnoho zajímavostí, například jaderná elektrárna Dukovany. Při té příležitosti vzpomínám, jak byla vidět při přeletu Vltavy jaderná elektrárna Temelín. Za úrovní Dukovan se pomalu objevuje obzor Pálavy, ke kterému se docela rychle blížíme. Vítr nám totiž zesílil, a tak letíme vůči zemi téměř 60 km/h. Přeletíme Pálavu, přehradu Nové Mlýny, dálnici D2 na Bratislavu. A je tu vytoužený cíl – Hodonín. Po 7 hodinách a 40 minutách čistého času ve vzduchu jsme v cíli!

Walkerjet TEAM